diumenge, 11 d’abril del 2010

I continuem, platja o riba?


I en l'article hi puc llegir:
(...) L'alcaldessa avança que aprofitant que està previst un concurs d'idees per al projecte de reforma del tram del passeig des de la Riera Ginjolers fins a la riera de la Quana, "ens agradaria que es tingués en compte aquesta part" del litoral. Explica que l'objectiu és que "baixant unes escales es pogués baixar a l'aigua i que el passeig quedi integrat al mar" per matenir-ho com a espai per al bany encara que no hi hagi el tram de sorra.
La negreta és meva, per remarcar el que més m'interessa de les declaracions de la nostra alcaldessa.

Evidentment no podria estar més que content d'haver llegit aquestes declaracions, però sobretot em trec un pes de sobre, al comprovar que el govern mira endavant i oblida els plantejaments del passat que no fa gaire algun regidor de l'actual equip de govern encara havia defensat (a capa i espasa).

He reflexionat molt sobre l'actitud que va mostrar el regidor en qüestió de forma pública contra una idea que només volia aportar una mica de llum a una situació estancada, sense solució aparent, que no fos altre que repetir els errors del passat. I l'únic que puc arribar a imaginar o intuir és que vaig aixafar alguna operació d'imatge (política i personal) pensada cara les pròximes eleccions municipals. Aquest és el problema d'alguns polítics (no de la política), sempre pensen més en ells mateixos que amb l'interès del poble, aquests són els polítics que s'han de defenestrar de la política, aquests són el passat. Us ben prometo que n'hi han a totes les cases, cap grup municipal se'n pot salvar de la garbellada. Algun dia hauriem de fer una llista, no?

En tot cas fem amb el passat el millor, recordar-lo com un record llunya. Mirem endavant pensem en el poble que volem deixar als nostres fills i no amb el poble que volen alguns per ells. Estic impacient per veure els projectes que es presenten i com que m'agradaria poder-hi decidir aprofito (encara que potser ningú llegeix les meves ximpleries) per sol·licitar, demanar, implorar. algun sistema de participació o d'elecció ciutadana que vagi més enllà que l'opinió de les associacions i dels poders fàctics del poble.

Un cop escollit els projectes que s'adapten a les necessitats tècniques i econòmiques, entre els finalistes, es podria realitzar una consulta a traves de internet? Jo crec que sí


4 comentaris:

  1. no se de que em sona això de les escales ...

    ResponElimina
  2. Bé, a mi també em sona... Però ja està bé que sigui així. Si ho vaig exposar va ser per donar idees.

    ResponElimina
  3. Benvolgut Fèlix, com ja et vaig dir em sembla perfecte la teva idea. Des de que sóc alcaldessa i viatjo em fixo en tot allò que pot aportar un plus a la nostra vila. Des de paperes, contenidors de residus, mobiliari urbà com bancs, espais i racons especials, voereres, centres cívics, arbrat.... El que tu proposes és típic de destinacions turístiques que tenen mar però que no tenen cap oportunitat de tenir sorra i per tant platja. A Croàcia n'he trobat alguns exemples. Estem redactant un plec de condicions per a fer un concurs d'idees sobre com ha de ser aquest passeig. Tenim la intenció de fer una exposició dels treballs presentats i valorar-los. Compto amb tu per a la teva opinió entre moltes d'altres. Una forta abraçada i gràcies per la teva o teves aportacions.

    ResponElimina
  4. Gracies Magda, per llegir-me i respondre.

    Sóc concient que la solució que jo proposo no és única, però tot hi ser una proposta de poblacions sense platja (o sense la possibilitat de tenir-la) també pot ser valida per Roses que si alguna cosa tenim és sorra.

    Aprofito l'ocasió per fer-vos arribar una informació sobre Terrassa que segurament ja n'esteu assabentats però que seria aplicable a Roses i el passeig marítim:
    Ara, tu decideixes

    ResponElimina